2007-07-01

Hallå jag är faktiskt vänsterpartist!

I början av året skrev jag:
"Jag tror att om vänstern eller folkrörelserna ska bygga upp bloggar så bör de gå ihop och göra det kollektivt." Och det var en av de saker jag hade för ögonen när vi startade Kristianstadsbloggen. Att spegla de rörelser som finns i Kristianstad. Men kollektivbloggande är inte är inte det enda man kan ge sig på. En annan möjlighet är portaler. Nu har det startat ett sånt projekt. Bloggvänstern listar uppdaterade vänsterbloggar i betydelsen vänstertparti- vänsterpartist- och ung vänstrares bloggar.

Och jag känner att där borde nog jag vara med. Eftersom jag faktiskt är medlem i Vänsterpartiet igen sedan något år tillbaka - och bloggar, samt bloggar om politik - om än inte alltid i detta forum.

Haken är att jag väl inte har nämnt ordet Vänsterpartiet en enda gång i bloggen. Visst har jag väl gått på ett eller annat möte, visst hängde jag vid valstugan i höstas och visst har jag ett eller annat internt uppdrag som jag eventuellt också kommer att sköta - ja jag är intresserad av miljö- och landsbygdsfrågor. . Ändå har jag egentligen aldrig vare sig nu eller under de femton år som hann förflyta sedan jag var med i partiet eller ungdomsförbundet förra gången tyckt att partier varit viktiga. Jag tycker att det är inom andra forum utanför partierna inom folkrörelser som politiken kan och bör formas och opinionsarbetet bäst drivs. Partierna kan bara i bästa fall kanalisera det arbetet. De är ett slags parasiter på rörelsen när de inte i stället ägnar sig åt självonani med massmedia.

Men nu är det dags att komma ut! Det känns egentligen ganska pinsamt och det vore nästan lättare att erkänna någon slags sexuella perversioner. Jag är faktiskt medlem i Vänsterpartiet.
Och jag ska genast börja bete mig som en snäll vänsterpartist. Se jag länkar redan redan till Ali Esbati och Daniel Sestrajcic! Nu är det dags att lägga ut en länk till den lokala partiavdelningen! Se upp här är jag! Louise har kommit ut som vänsterpartist...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Du har bara registrerat dig som användare, inte lagt till din blogg. Det finns en risk att ditt lösenord som skickades från Bloggvänstern när du registrerade dig hamnade i skräppostmappen hos hotmail. Om du har problem med registreringen - säg till så hjälper jag till. magnus.ahlkvist@vansterpartiet.se

Sestrajcic sa...

Ha ha Louise! Fantastiskt - välkommen tillbaka. Du behövs!

kram
Daniel

Anonym sa...

Attans, censurerad igen!

Som sagt, vänsterbloggar ä r tråkigare...

GiS

Louise sa...

Du hade väl knappast förväntat dig att jag skulle finna dig i dina spekulationer om mitt sexualliv GiS. Skärpning!